خلق حزب چپ سبز را تایید کردند

سخنگویان آمد با بیان اینکه خلق بلافاصله حزب چپ سبز را پذیرفتند، گفتند: خلق ما می دانند که این حزب آگاهانه انتخاب خواهد کرد.

پینار تکین، سخنگوی حزب چپ سبز آمد گفت: انتخاب مردم ما کاملا مشخص است.

عباس شاهین و پینار تکین، سخنگویان حزب چپ سبز شهر آمد با آژانس فرات صحبت کردند. شاهین گفت که حزب او جدید نیست، این حزب در سال 2012 تأسیس شد، اما امسال او فعالانه در سیاست شرکت کرد و افزود که موانع بر سر راه سیاست دموکراتیک و تعطیلی احزاب کلاسیک ترکیه ادامه دارد و گفت: در سیاست دموکراتیک، ما باید برای همه چیز آماده باشیم. ما این سنت را از خلق خود دریافت کردیم. یعنی ما می توانیم رهبری سیاسی را بر عهده بگیریم، اما وظایف اساسی این رهبری را هم خلق ما انجام می دهند. وقتی به میدان می رویم، می بینیم که خلق «حزب چپ سبز» را به رسمیت شناخته اند. معلوم است که برای جلوگیری از سیاست دموکراتیک به هر راهی متوسل می شوند. تنها دلیل تعیین حد 10 درصدی انتخابات، جلوگیری از حضور خلق کورد در مجلس بود. چون این اتفاق نیفتاد، این بار سیستم متفاوتی ایجاد کردند. در ساختن این نظام می خواستند استقلال قوه قضائیه را از بین ببرند. می دانستیم وقتی قوه قضائیه، مقننه و اجرایی در یک دست جمع شوند، فشار سنگینی بر نیروهای دمکراتیک اعمال خواهد شد. خلق ما این را به خوبی می دانستند.

ماهیت ما سیاست دموکراتیک است

شاهین به مشارکت خلق در حزب چپ سبز پرداخت و گفت: خلق به سرعت آن را پذیرفتند، زیرا می‌دانستند هر لحظه ممکن است هر اتفاقی بیفتد. خلق ما سیاست دموکراتیک را بسیار مهم می دانند. خلق کورد بسیار سیاسی هستند. این خلق به دلیل مبارزاتش و فشارهایی که به او وارد شده، بسیار سیاسی شده است. شاهین خاطرنشان کرد که وقتی به اساسنامه حزب چپ سبز توجه می کند، می بیند که این جوهر سیاست دموکراتیک است.

ما آینده را با هم خواهیم ساخت

سخنگوی مشترک؛ پینار تکین با بیان اینکه رای دهندگانی که به حزب و مبارزات خود وفادار هستند، قطعا در رای گیری مشارکت خواهند کرد، گفت: انتخاب خلق ما مشخص است. قطعا در کنار خلق خود در میدان خواهیم بود. ما با آنها زندگی جدیدی خواهیم ساخت.

تکین در مورد رابطه زنان با حزبشان گفت: ما موجودیت خود را در مبارزه با انکارگری به دست می آوریم.

تکین با اعلام اینکه زنان از یکدیگر نیرو می گیرند و با این قدرت مبارزه می کنند، گفت: ما زنان به مبارزه خود افتخار می کنیم. مثلاً ما داریم می جنگیم که قلم ناگیهان آکارسل روی زمین نماند. ما مبارزه خود را برای داشتن حق صحبت زنان در هر زمینه ای افزایش می دهیم. چون جامعه با زن زیبا می شود.